۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۱

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

منزلت حضرت معصومه(س) را باید از علمای بزرگ شیعه یاد گرفت

منزلت حضرت معصومه(س) را باید از علمای بزرگ شیعه یاد گرفت

بندرعباس-نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: منزلت حضرت معصومه(س) را باید از علمای بزرگ شیعه یاد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده دوشنبه شب در دوازدهمین همایش کریمه اهل بیت علیهم السلام در بندرعباس، اظهار کرد: استان هرمزگان به خودش می‌بالد که افتخار خادمی و اظهار ارادتمندی بانوی بزرگ اسلام را دارد.

وی افزود: وقتی درباره حضرت معصومه (س) سخن می‌گوئیم باید به سیره بزرگان نگاه کنیم که در مواجهه با این بانوی عظیم‌الشأن چه کردند، افرادی چون علامه طباطبایی که بدون بوسه بر ضریح مقدس حضرت معصومه (س) هیچ گاه افطار نمی‌کرد و حتی یک روز که موفق نشده بودند به حرم تشرف پیدا کنند آن روز را به طور کل افطار نکردند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تأکید کرد: منزلت حضرت معصومه (س) را بزرگانی مانند حضرت آیت الله العظمی بهجت می‌دانند که خاک پای زائران حضرت معصومه سلام الله علیها را سرمه چشمان خود می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: روایاتی وجود دارد که اگر کسی می‌خواهد حضرت فاطمه زهرا (س) را زیارت کند باید به زیارت فاطمه معصومه (س) برود.

وی ادامه داد: حضرت معصومه سلام الله علیها تربیت شده دامان امامت و ولایت است و با کسب فیض از محضر امام کاظم علیه السلام به مقامی رسید که به محل رجوع برای پاسخ به سوالات تبدیل شده بود.

امام جمعه بندرعباس ضمن مقایسه شهر قم با شهر کوفه بیان کرد: کوفه مرکز شیعیان، مرکز محبان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و مرکز علمی شیعیان بود چنانچه مدرسه امام صادق علیه السلام در این شهر قرار داشت و این شهر در ظهور نیز نقش بسزایی دارد و شهر قم نیز به عنوان کوفه صغیره در روایات معرفی شده است و از این بابت این شهر نیز با توجه به اینکه امروز شهر قم به مرکز ثقل نشر معارف اهل‌بیت علیهم السلام تبدیل شده است این شهر نیز منشأ تحولات اساسی است.

کد خبر 6257276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha